ترند و مد چیست؟

مطمئنا در سایت های مد و فشن با این کلمه برخورد کرده اید و حتما این سوال برای شما پیش آمده که در صنعت مد، ترند چه جایگاهی دارد؟ ترند چیست؟ مد چیست؟ آیا مد به صورت فصلی یا هفتگی تغییر می کند؟ صنعت پیچیده مد چه صنایعی را در بر می گیرد؟ تفاوت ترند و مد چیست؟

واژه ترند

در مبحث لغت شناسی، ترند (Trend) این کلمه انگلیسی را به معنی تمایل، تحول و گرایش معنی میشود.
لازم به ذکر است که ترند همیشه مورد قبول اکثریت واقع نمی شود چه بسا هستند افرادی که با آن مخالفت می ورزند و همچنین هستند افرادی که نسبت به ترندهای روز کاملا بی توجه و بی اهمیت هستند.  

 

 

جایگاه ترند در اجتماع


. در جامعه اغلب، مردم بر اساس نیاز خود به سمت ترندها می روند. البته عموم مردم نیز از ترند پیروی می کنند اما نه به سبک و سیاق اهالی فشن که هر روز سبک لباس پوشیدن خود را به روز کنند، با وجود این مردم طرفدار پوشیدن لباس های دمده نیز نیستند. بنابراین در میان افراد جامعه در مورد دنبال کردن ترندها نوعی تعادل وجود دارد. یکی دیگر از دلایل پیروی از ترندها را باید علاقه به متعلق بودن و جای داشتن در یک گروه خاص دانست..


ترندهای فشن


افراد با استفاده از ترندها می‌توانند بدون اینکه زبان بگشایند از اطلاعاتشان در این زمینه با افرادی که با آن‌ها تعامل دارند، سخن بگویند. پیروی از ترندها برای اهالی فشن می تواند یک نقطه قوت محسوب شود، به این صورت که وی را فردی مطلع از آخرین اخبار و ترندها نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که حضور ترندها در ظاهر هر فرد، نشان‌دهنده طبقه اجتماعی یا حتی اقتصادی وی می باشد.


معنی اصطلاح مد MODE چیست؟


مد یک واژه فرانسوی است، که به معنای لباس و مطالعه درباره لباس است. اما در کنار مد، واژه فشن نیز بسیار به کار می رود. فشن Fasion یک واژه انگلیسی و همچنین یک صنعت است. این دو اصطلاح در حوزه طراحی لباس مورد استفاده قرار می گیرند. برند های بزرگ صنعت پوشاک و اکسسوری هر ساله در طی برگزاری فشن شوها، با یکدیگر رقابت می کنند.
به سبک پوشش و نوع لباس ها در یک بازه زمانی، فشن گفته می شود. مد مجموعه ای از ترندها می باشد که با توجه به فصل یا سال تغییر می کند. به عبارت ساده تر ترند همان طراحی برندهای مختلف است که از سوی طراحان معرفی می شود، بنابراین در صورتی که از این طرح ها یا ترند استقبال شود، مد به وجود می آید.


ترند شدن در مد به چه معناست؟


یعنی شروع روند جدیدی در حوزه مد که در یک بازه زمانی خاص، به معرض نمایش در می آید و به خاطر همین دیده شدن های مداوم اغلب استقبال فراوانی از آن می شود.   افراد علی الخصوص جوانان به ترندها علاقه دارند و دوست دارند طبق آخرین مد روز لباس بپوشند. البته اطلاع و آگاهی از ترندها به طراحان لباس و پوشاک برای طراحی های خود کمک می کند.


ماندگاری و دوام ترندها به چه صورت است؟


ترند در اصل روند و مدت زمان ماندگاری مد به حساب می آید. همچنین ماندگاری مد می تواند کوتاه یا طولانی مدت باشد. به طور مثال وقتی یک مد مورد استقبال و پذیرش همه افراد جامعه قرار می گیرد در صورتی که  استقبال مردم مدت زمانی دوام داشته باشد یعنی مد مورد نظر شیک بودن خود را در نظر مردم حفظ کرده و زمینه فراهم است تا این مد به سوی ترند شدن سوق داده شود


تفاوت مد و ترند در چیست؟


هر مد زمانی به عنوان ترند مطرح بوده است اما هر ترندی الزاما به مد تبدیل نمی شود. به عبارت ساده تر میزان استقبال مردم از یک ترند است که معلوم می کند ترند به مرحله مد می رسد یا نمی رسد.
یکی از اصلی ترین تفاوت های ترند و مد این است که ترند جزئی از مد است ولی مد می تواند شامل مجموعه ای از ترند های مختلف باشد . ترند به طور کلی نشان دهنده محبوبیت در یک زمان خاص است در حالی که مد به معنای محبوب ترین و تازه ترین مدل های مو، لباس، دکوراسیون یا حتی رفتار است. مد به شکل یک سبک است، سبکی که در لباس پوشیدن لحاظ می شود. همچنین سبکی که هر فرد برای زندگی خود در نظر می گیرد، در حالی که این سبک با توجه به شرایط متغییر است.

پاساژ پارسیان بازار تهران
Logo
بازیابی رمز عبور
سبد خرید